onsdag 21 januari 2015

En i mängden

Käre Gud. Detdär jag alltid bett om. Att få höra till. Få vara en del av den månghövdade, samsjälade massan. Få ge upp min ynka särskildhet och få ner rötterna ordentligt i något större, varför inte i Dig. Det är alltså fortfarande aktuellt. Det går fint att sätta igång närhelst det passar Dig.

Och Gud. Dendär andra grejen. Om Du kunde rädda min eviga, sanna, särpräglade själ också så småningom. Från självupplösning, glömska och andligt förfall i detta allomfattande, underbara och outhärdliga gruppdynamiska experiment med livslångt obligatoriskt deltagande som Du, ursäkta, ibland verkar ha satt igång enkom för att kunna slå Dig på Dina gudomliga knän av skratt tillsammans med Dina outgrundliga medgudar. Det är på intet vis struket från agendan för min del heller.

Annars var det nog inget särskilt just nu.
Ser fram emot Ditt svar.
Hej!

Skrivpuff: Massa


6 kommentarer:

Ellinor Wikman sa...

Så himla bra! Tack!

Öppet spår sa...

Vilken härlig dynamik. Det här gillar jag.

Charlotte sa...

Ja, det var kul =D

Kalle Byx sa...

Åh du. Alltså. Och gudomliga knän.

http://tittelina.blogspot.com sa...

Intressant och rolig livsfilosofisk text. Och jag är säker på att om det finns en gud så har hen humor :-).

Iris sa...

Intressant och mycket välskrivet.